הצהרת נגישות

© כל הזכויות שמורות 2018

גלעד מאי

בית גדול בשכונה טובה: השכונות החדשות והמבוקשות למגורים בישראל

איפה הישראלים רוצים לגור? מתברר שבשכונה חדשה, בדירה שמשקיפה לפארק ירוק; בקומה גבוהה עם איכות חיים גבוהה לא פחות; בפרויקט חדשני עשיר ומפותח ברמה הסביבתית, עם מפרט טכני עשיר בתוך הדירה.
בשורה התחתונה, רוב הזוגות הצעירים והמשפחות מחפשים כיום לא רק את חוויית המגורים הפנימית אלא גם את זו החיצונית, שבה ניתן לפגוש את הקהילה, לצרוך שירותים חשובים כמו גני שעשועים ופארקים, מוסדות חינוך ומרכזי מסחר הן לעבודה והן לפנאי וכל זאת מבלי להניע את הרכב לקצה אחר בעיר או מחוצה לה.

רוצים את כל הרגלי החיים במקום אחד
מחקר משנת 2014 שהוזמן על ידי המשרד להגנת הסביבה קבע ששיטת תכנון השכונות שהייתה נהוגה היא איננה סביבתית ומספקת. ואכן, רוב השכונות שהוקמו בעשורים האחרונים בישראל התמקדו ברחובות טבעתיים וגינות כלואות, דרכים ללא מוצא וגישה מורכבת פנימה והחוצה.
יתרה מכך, הן אינן מחוברות למרכז או מתחם מסחרי כלשהו ולכן נותרות אולי איכותיות ברמת הבנייה, אך פחות נחשקות מבחינת רמת החיים.
לפי תוצאות המחקר, התושבים מעוניינים בשכונה עם נגישות גבוהה ברכב ובאמצעי תחבורה חלופיים כולל הליכה ברגל.
מאפיין נוסף הוא הרצון לגור בסמוך לשטחי המסחר ואפילו מעל קומת מסחר, אך מבלי לוותר על קרבה לפארק גדול.
עם נתונים אי אפשר להתווכח. הישראלים מעוניינים להתגורר בשכונה שיש בה מענה לצרכים מגוונים ולא רק ברמה הביתית.
השכונה עצמה היא הלב הפועם וזירת ההתרחשות המקומית וככזו, עליה להיות בעלת גישה נוחה, לספק אפשרויות בילוי ופנאי ולהציע מקומות עבודה.
כל אלו במקביל לרצון לרכוש דירה שעומדת בסטנדרטים גבוהים ובמחיר אטרקטיבי.

השכונות של חברת גלעד מאי
חברת גלעד מאי היוזמת, ומקימה מגוון פרויקטים ברחבי ישראל, מתמחה גם בהקמת שכונות חדשות מאפס. תכנון ובניית פרויקט המגורים בשילוב עם השטחים הפתוחים יוצר מודל שכונות חדשני ומתקדם, שממזג בין הצרכים והדרישות “מהבית” לבין אלו שבסביבת המחייה. ההתמקדות של החברה בבניית שכונות חדשות בצפון ובדרום יוצרת פתרונות איכותיים למגורים ברמה גבוהה ובשווה למרכז הארץ.
ויש גם בונוס: שלוות פרברים אמיתית ונופים טבעיים, לצד מגוון רחב של תחומי עניין במרחק ירידה במעלית.

איכות החיים החדשה של הצפון
בצפון משווקים בימים אלה ממש שני פרוייקטים חדשניים שבנתה גלעד מאי: פרוייקט MYקצרין ברובע 10 המבוקש, שאידיאלי למשפחות צעירות המעוניינות באיכות החיים הגבוהה וחיי הקהילה הנחשקים של העיר ו”בית בבוסתן” בחצור הגלילית המוקם כחלק משכונת “אהבה ראשונה” מהמבוקשות ביותר בגליל. שתי השכונות שתוכננו והוקמו על ידי גלעד מאי מספקות פתרונות כוללים לתא המשפחתי: מרכז מסחרי חדש, פארק ענק, גינות שעשועים וגני ילדים וגישה נוחה ורחבה, מבלי לעלות על הרכב.
מעבר לכך, גם רמת החיים האישית נלקחת בחשבון: פרויקט בית בבוסתן מציע קוטג’ים דו-משפחתיים עם גינות ומרפסות גדולות מול נוף פתוח להרי הגולן, החרמון ועמק החולה.
הפרוייקט בקצרין מספק חוויית מגורים נוחה ומפוארת בדירת גג או דירת גן גדולות ומפנקות במיוחד בסמיכות לפארק ענק ונוף יפהפה לכנרת.
בשני המקרים, זהו מענה שלם וכולל למשפחות שמחפשות איכות חיים מודרנית מבלי לעזוב את הקן וגם למשפחות שבחרו לעזוב את הצפיפות והאנרגיות הלחוצות שבערים הצפופות לטובת חיים שלווים ורגועים, מבלי להתפשר על סטנדרט הבנייה.

MY חצור. צילום: באדיבות החברה.

השכונות המתקדמות והמרשימות בדרום
בדרום מקימה גלעד מאי את “שדרות בפארק” שבצפון העיר ותוכנן כאזור מגורים חדשני עם מתחם עסקים והייטק צמוד, שרשרת פארקים ונופים פתוחים ירוקים וטבעיים.
זוהי שכונה חכמה וירוקה שבה הדגש הוא על סביבה בריאה, קיימות, חיסכון באנרגיה ומחזור, תוך שילוב אלמנטים טכנולוגיים שעוזרים לקיים את מערכי השכונה והקהילה: תאורה חכמה, טיפול בפסולת באמצעות מערך התראות, מגרשים ומתקנים מתוחכמים, בטיחות מקסימלית, ריאות ירוקות ובניית שטחים כמו כבישים ושבילים שאינם סופחים חום. 
הדיון העולמי בשכונות החכמות רק ממשיך להתעצם בשנים האחרונות ותורם להיווצרותן של סנוניות ראשונות במדינות מפותחות וחזקות כמו קנדה, גרמניה, איטליה, אפילו קטאר במפרץ הפרסי.
בשדרות עצמה, הארכיטקטורה המודרנית והמרשימה של בנייני השכונה הופך אותה למרכז העיר החדש: מקום שבו מהנה לחיות, לעבוד ולבלות בחיק המשפחה. 
בנוסף מתכננת ומקימה חברת גלעד מאי את פרוייקט MY נתיבות. 
זהו פרוייקט המגורים השני של החברה בעיר, המתמקד בשכונת נווה שרון שבצפון מערב נתיבות. כאן חוויית המגורים הפרטית היא על טהרת אמריקה: בתים גדולים ומוקפדים אך עטופים בחמימות ומשפחתיות, נופים טבעיים וירוקים מבעד לחלון ומרפסת פורצ’-ברביקיו גדולה שנחשבת לתוצר בורגני אמריקאי מובהק.
השכונה עצמה חדשה ומבוקשת: צופה לנוף פתוח ומרשים ומכילה שלל גינות משחקים, נגישות מהירה לעורקי התחבורה הראשיים וכל מוסדות העיר. 
הקמת שכונה חדשה היא אתגר קשה לפיצוח.
חשוב להבין איך להטמיע את כל המערכות ושירותי המקום מבלי לפגוע באיכות החיים או לנתק את השכונה מהמרכז העירוני שלה ובמקביל לענות על מגוון הצרכים הרחב ביותר של מחפשי הדירות: זוגות ומשפחות צעירות, משפרי דיור, משקיעים ועוד.

השלב החדש. הדמיה: 3DDESIGN.